W czwartek do portu jachtowego w Trzebieży wpłynął ciężki sprzęt. To oznacza, że właśnie rozpoczęły się prace modernizacyjne w marinie.W pierwszej kolejności wykonane będzie pogłębienie całego basenu jachtowego do 2,5 m, a w części dla większych jednostek do 3,5 m. Później nastąpi rozbiórka pirsu. Wstępnie inwestycja ma zostać zrealizowana do końca 2018 r. Jeśli wszystko potoczy się zgodnie z planem chcielibyśmy przyjąć pierwszych gości jeszcze w tym roku.
Prace postępują i odbudowa kultowej mariny oraz ośrodka szkoleniowego w Polsce jest coraz bliższa realizacji.
– Port jachtowy Trzebież, jako składnik majątku Polskiego Związku Żeglarskiego, musi odbudować swój mocno nadszarpnięty w ostatnich kilkunastu latach wizerunek. Modernizacja obiektu stanowi jeden z najważniejszych punktów na liście priorytetów naszej działalności. Obraliśmy kurs na rozwój polskiego żeglarstwa i nie zamierzamy z tego kursu zbaczać – przekazał za pośrednictwem ofcijalnej strony internetowej prezes Polskiego Związku Żeglarskiego, Tomasz Chamera.
Przypomnijmy, że projekt realizowany jest w oparciu o środki UE w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego przy znacznym udziale finansowym Polskiego Związku Żeglarskiego. W zakresie budowy ogrodzenia portu i części oświetlenia zewnętrznego inwestycja będzie realizowana we współpracy z władzami Gminy Police. Realizacja projektu pozwoli na konsolidację mariny w Trzebieży z Zachodniopomorskim Szlakiem Żeglarskim. Rozwiązania technologiczne zastosowane przy realizacji projektu promują najlepsze sprawdzone rozwiązania oraz spełniają wymogi wynikające z obowiązujących polskich i europejskich norm oraz przepisów ochrony środowiska. Projekt zakłada ponadto zastosowanie technologii i urządzeń spełniających normy ekologiczne Unii Europejskiej.
Według wstępnych założeń, w ramach projektu planowane jest wykonanie następujących prac:
– budowa ogrodzenia i oświetlenia terenu, budowa altany dla żeglarzy
– modernizacja budynku administracyjno-socjalnego
– pogłębianie basenów jachtowych
– modernizacja nabrzeża północnego i zachodniego
– budowa pomostu osłonowego i pomostów pływających
– wyposażenie nabrzeży w punkty poboru wody pitnej i energii elektrycznej wraz z oświetleniem pomostów
– utwardzenie placu do zimowania jachtów
– budowa punktu odbioru ścieków i wód zaolejonych ze zbiornikiem na wodę
– stanowisko mycia jachtów z odwodnieniem i separatorem
– modernizacja układu kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz wykonanie nowego przyłącza wodociągowego
Źródło: PZŻ