Szereg pytań usłyszeli respondenci biorący udział w badaniu pt. „Profil odwiedzających imprezę The Tall Ships Races 2017”. Mamy wyniki przeprowadzonych ankiet.
Ankiety na zlecenie Żeglugi Szczecińskiej przeprowadził Instytut Badawczy IPC.
Wśród osób, które brały udział w badaniu w trakcie szczecińskiego finału
regat TSR 2017 był spory odsetek turystów zagranicznych (20,9%). Ponadto
wśród respondentów było więcej mężczyzn niż kobiet (55,1% : 44,9%).
Wydarzenie przyciągnęło największy odsetek osób w wieku od 25 do 34 lat
(24,5%) i to właśnie wzwyż od tego przedziału wiekowego obserwuje się
większe zainteresowanie imprezą. Ponad połowa pytanych ma wykształcenie
średnie, około trzy czwarte jest w związku małżeńskim i posiada dzieci.
Zdecydowana większość respondentów przyjechała do Szczecina po to, aby wziąć
udział w imprezie (89%). 7,2% badanych w trakcie wydarzenia spędza swój
urlop nad morzem. Biorąc pod uwagę regiony Polski najczęściej w imprezie
uczestniczą mieszkańcy woj. zachodniopomorskiego (12%) i mazowieckiego
(10,6%). Wśród zagranicznych gości ponad połowa przyjechała z Niemiec
(57,65%).
Zdecydowana większość badanych zakupiła lub planowała kupić cokolwiek w
trakcie wydarzenia (96,9%). Najczęstszym zakupem były posiłki (82,9%). Ponad
jedna trzecia badanych w czasie imprezy odwiedziła wesołe miasteczka
(37,6%), a ponad 17% kupiło zabawki dla dzieci. Na dokonane lub planowane
zakupy w trakcie wydarzenia jedna czwarta badanych wydała lub zamierzała
wydać więcej niż 300 zł (24,7%). Większe kwoty deklarują turyści
zagraniczni.
Finał regat przyciągał zazwyczaj na kilka dni, rzadko na całość imprezy.
Ponad jedna trzecia respondentów zamierzała brać udział w imprezie dwa dni,
ponad jedna czwarta – trzy dni. Prawie jedna piąta przyjechała tylko na
jeden dzień.
O wydarzeniu uczestnicy dowiadywali się najczęściej z telewizji (44,1%),
ponad jedna trzecia (36,7%) dowiedziała się od rodziny lub znajomych.
Trzecim najpopularniejszym źródłem wiedzy o imprezie był Internet (31,9%) –
w tym 54,4% z mediów społecznościowych a 30,4% z portali informacyjnych.
69,6% badanych brało udział w imprezie po raz pierwszy, a 30,4 uczestniczyło
już kolejny raz. Im starszy respondent, tym częściej deklarował, że
uczestniczył w finałach w latach 2007 i 2013.