Podejście do Świnoujścia od strony morza. Wyznacza je oznakowany pławami i nabieżnikiem tor podejściowy z bardzo charakterystyczną stawą w postaci wiatraka na głowicy zachodniego falochronu. Wchodząc do portu dobrze jest trzymać się blisko zachodniej strony toru podejściowego, aby nie utrudniać żeglugi statkom.
Ruch jest duży. Należy uważać zwłaszcza w nocy i w warunkach ograniczonej widzialności, aby nie pomylić wejścia do portu w Świnoujściu z wejściem do portu gazowego. Podejście do Świnoujścia zmieniło się bardzo po rozpoczęciu budowy gazoportu.
Obecnie wpływając do Świnoujścia ujrzymy trzy falochrony. Najkrótszy falochron – zachodni wraz ze stawą „Młyny”, znakiem nawigacyjnym w kształcie wiatraka, pośrodku falochron centralny o długości ponad 1400 m w głąb morza oraz falochron wschodni (dawnej nazywany osłonowym) dla portu zewnętrznego o długości ok. 3 km. My wchodzimy pomiędzy falochronem zachodnim a falochronem centralnym. Pomiędzy falochronem centralnym a wschodnim znajduje się wejście do tzw. gazoportu.
Wchodząc do Świnoujścia, należy bezwzględnie prowadzić nasłuch radiowy, wchodzić na silniku i uważać na przepływające statki i promy. Pamiętajmy, one nie zatrzymują się i nie mogą skręcić w miejscu. Przy zachodnim, silnym wietrze w ujściu Świny należy spodziewać się prądów.