Mariny i przystanie

Port Morski Darłowo

Morze Bałtyckie

Podchodząc na wprost wejścia do Darłowa będziemy widzieli po lewej stronie prosto wychodzący w morze falochron wschodni (o długości ponad 400 m) i po prawej stronie nieco łukowato zakrzywiony falochron zachodni (464 m). Wejście do portu „patrzy” na NW. Ten układ zapobiega szybkiemu osadzaniu się piasku w główkach portu. Po prawej stronie pokaże się niewielki budynek latarni morskiej. Wchodząc do portu trzymamy się falochronu wschodniego, po prawej stronie mamy widok na awanport. W niedalekiej przyszłości na terenie awanportu powstanie luksusowa Marina Royale, która będzie osłonięta osobną ostrogą. Wpływając do Darłowa należy pamiętać, że wejścia w głąb portu broni rozsuwany most, a po rzece Wieprzy często pływają dość duże statki „pirackie” wożące turystów. Port w Darłowie jest też odwiedzany przez masowce o długości do 75 metrów i kilkunastometrowej szerokości. Konieczny jest więc sprawny silnik i daleko posunięta ostrożność i co najważniejsze spora dawka rozsądku. Szerokość w główkach wynosi 38 m natomiast kanał prowadzący do mostu liczy tylko 23 m szerokości. Na odcinku między awanportem a mostem wymijanie z większym statkiem jest niemożliwe.
Pozycja GPS:
Kanał VHF: –

Akwen: Morze Bałtyckie

Głębokość basenu: 4,5 m
Głębokość toru: 5,5 m

Miejsca postojowe
gościnne: 15
rezydenckie: 41

Dostępne usługi

Pin It on Pinterest