Podchodząc na wprost wejścia do Darłowa będziemy widzieli po lewej stronie prosto wychodzący w morze falochron wschodni (o długości ponad 400 m) i po prawej stronie nieco łukowato zakrzywiony falochron zachodni (464 m). Wejście do portu „patrzy” na NW. Ten układ zapobiega szybkiemu osadzaniu się piasku w główkach portu. Po prawej stronie pokaże się niewielki budynek latarni morskiej. Wchodząc do portu trzymamy się falochronu wschodniego, po prawej stronie mamy widok na awanport. W niedalekiej przyszłości na terenie awanportu powstanie luksusowa Marina Royale, która będzie osłonięta osobną ostrogą. Wpływając do Darłowa należy pamiętać, że wejścia w głąb portu broni rozsuwany most, a po rzece Wieprzy często pływają dość duże statki „pirackie” wożące turystów. Port w Darłowie jest też odwiedzany przez masowce o długości do 75 metrów i kilkunastometrowej szerokości. Konieczny jest więc sprawny silnik i daleko posunięta ostrożność i co najważniejsze spora dawka rozsądku. Szerokość w główkach wynosi 38 m natomiast kanał prowadzący do mostu liczy tylko 23 m szerokości. Na odcinku między awanportem a mostem wymijanie z większym statkiem jest niemożliwe.
Pozycja GPS:
Kanał VHF: –
Akwen: Morze Bałtyckie
Głębokość basenu: 4,5 m
Głębokość toru: 5,5 m
Miejsca postojowe
gościnne: 15
rezydenckie: 41
Dostępne usługi
- AED defibrylator
- cumowanie burta
- cumowanie Y-BOM
- czarter łodzi
- dozór jachtów
- grill
- manewrowanie silnik
- monitoring
- odbiór nieczystości płynnych
- odbiór ścieków
- odbiór wód zaolejonych
- płatność gotówką
- prąd na kei
- prąd w porcie
- pralnia
- prysznic
- SAR
- sklep żeglarski
- suszarnia
- warsztat mechaniczny
- warsztat szkutniczy
- wc
- wi-fi
- woda pitna na kei
- woda pitna w porcie
- zgłoszenie wejścia do portu