PL EN DE
займ на карту срочно без отказа
  • Home  /
  • Aktualne   /
  • Finał The Tall Ships Races 2017 pod lupą
Finał The Tall Ships Races 2017 pod lupą (fot. biuro prasowe TTSR) Włącz widok pełnoekranowy

Finał The Tall Ships Races 2017 pod lupą

Szereg pytań usłyszeli respondenci biorący udział w badaniu pt. "Profil odwiedzających imprezę The Tall Ships Races 2017". Mamy wyniki przeprowadzonych ankiet.

Ankiety na zlecenie Żeglugi Szczecińskiej przeprowadził Instytut Badawczy IPC.

Wśród osób, które brały udział w badaniu w trakcie szczecińskiego finału regat TSR 2017 był spory odsetek turystów zagranicznych (20,9%). Ponadto wśród respondentów było więcej mężczyzn niż kobiet (55,1% : 44,9%). Wydarzenie przyciągnęło największy odsetek osób w wieku od 25 do 34 lat (24,5%) i to właśnie wzwyż od tego przedziału wiekowego obserwuje się większe zainteresowanie imprezą. Ponad połowa pytanych ma wykształcenie średnie, około trzy czwarte jest w związku małżeńskim i posiada dzieci.

Zdecydowana większość respondentów przyjechała do Szczecina po to, aby wziąć udział w imprezie (89%). 7,2% badanych w trakcie wydarzenia spędza swój urlop nad morzem. Biorąc pod uwagę regiony Polski najczęściej w imprezie uczestniczą mieszkańcy woj. zachodniopomorskiego (12%) i mazowieckiego (10,6%). Wśród zagranicznych gości ponad połowa przyjechała z Niemiec (57,65%).

Zdecydowana większość badanych zakupiła lub planowała kupić cokolwiek w trakcie wydarzenia (96,9%). Najczęstszym zakupem były posiłki (82,9%). Ponad jedna trzecia badanych w czasie imprezy odwiedziła wesołe miasteczka (37,6%), a ponad 17% kupiło zabawki dla dzieci. Na dokonane lub planowane zakupy w trakcie wydarzenia jedna czwarta badanych wydała lub zamierzała wydać więcej niż 300 zł (24,7%). Większe kwoty deklarują turyści zagraniczni.

Finał regat przyciągał zazwyczaj na kilka dni, rzadko na całość imprezy. Ponad jedna trzecia respondentów zamierzała brać udział w imprezie dwa dni, ponad jedna czwarta - trzy dni. Prawie jedna piąta przyjechała tylko na jeden dzień.

O wydarzeniu uczestnicy dowiadywali się najczęściej z telewizji (44,1%), ponad jedna trzecia (36,7%) dowiedziała się od rodziny lub znajomych. Trzecim najpopularniejszym źródłem wiedzy o imprezie był Internet (31,9%) - w tym 54,4% z mediów społecznościowych a 30,4% z portali informacyjnych.

69,6% badanych brało udział w imprezie po raz pierwszy, a 30,4 uczestniczyło już kolejny raz. Im starszy respondent, tym częściej deklarował, że uczestniczył w finałach w latach 2007 i 2013.


Badani są bardzo zadowoleni z udziału w wydarzeniu The Tall Ships Races. Wskaźnik NPS jest dodatni - wyniósł 59,2%. Oznacza to, że uczestnicy są zdecydowanie skłonni do polecenia wydarzenia innym osobom. Wskaźnik powyżej 50% uważany jest za sukces.

Badaniem objęto grupę 392 uczestników imprezy, z 5-procentowym błędem statystycznym. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą bezpośrednich wywiadów PAPI w czasie trwania imprezy tj. od 5 do 8 sierpnia 2017.

Napisane przez Tomasz Matyśkiewicz

Zostaw komentarz

займ на карту быстро