PL EN DE
  • Home  /
  • Aktualne   /
  • Boot&Fun: Szlak Żeglarski na językach
Boot&Fun: Szlak Żeglarski na językach Stoisko Zachodniopomorskiego Szlaku Zeglarskiego na tagrach Boot&Fun Włącz widok pełnoekranowy

Boot&Fun: Szlak Żeglarski na językach

Zachodniopomorski Szlak Żeglarski to doskonałe miejsce spotkań nawet... w środku jesieni. Przekonać się mogli o tym ci, którzy w ostatnich dniach pojawili się na berlińskich targach Boot&Fun. Oto jak Pomorze Zachodnie zdobywało serca niemieckich wodniaków.

Wystawa żeglarstwa i sportów wodnych odbyła się w stolicy Niemiec w dniach 26-30 listopada. Boot&Fun to najstarsze w Niemczech targi wystawiennicze tego typu. Impreza była ostatnim promocyjnym wydarzeniem dla Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego w 2014 roku i zakończyła się okazałym sukcesem dla Pomorza Zachodniego.

Przez żołądek do... czyli polska gościnność

Czterodniowe wydarzenie w międzynarodowym centrum sportów wodnych rozpoczęła wieczorna Gala Nacht der Boote, podczas której wystawcy mieli okazję przywitać na stoiskach zaproszonych gości. Specjalne przyjęcie przygotowali dla żeglarzy przedstawiciele Związku Portów i Przystani Jachtowych. Na stoisku Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego nie mogło zabraknąć więc przysmaków z Pomorza Zachodniego. Były m.in. słynne kołobrzeskie ogórki, pyszny chleb ze smalcem, tradycyjne polskie wędliny, regionalne wypieki oraz mnóstwo gości.

Tym przyjęciem chcieliśmy podziękować za miniony sezon żeglarzom, którzy odwiedzili Zachodniopomorski Szlak Żeglarski. Gościliśmy na stoisku wodniaków z kilkunastu klubów żeglarskich z całych Niemiec, dziennikarzy oraz przedstawicieli branży jachtowej – mówi prezes Związku Portów i Przystani Jachtowych Zbigniew Jagniątkowski, który witał wszystkich przybyłych na wystawie promującej mariny Pomorza Zachodniego.

To jest nasza filozofia promocji żeglarstwa w regionie. Bezpośrednie spotkania z wodniakami, rozmowy, wspólne dyskusje i prezentacje w klubach są najlepszym sposobem najskuteczniejszego dotarcia do klienta – kontynuuje pomysłodawca Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego.

Tak zdobywa się uznanie w Berlinie

Dowodem na poczucie dobrze spełnionego obowiązku promocji regionu są dziś statystki odwiedzin przystani jachtowych Pomorza Zachodniego. W pierwszym sezonie niemalże pełnej realizacji projektu na akwenach Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego pojawiło się około trzydzieści procent więcej jachtów niż w latach ubiegłych. Intensywna promocja w mediach i na targach zdecydowanie zwiększyła zainteresowania siecią marin Pomorza Zachodniego także wśród firm czarterowych i innych branży wodniackiej. O tym jak pożądanym produktem turystycznych jest Zachodniopomorski Szlak Żeglarski ewidentnie można było przekonać się także na targach w Berlinie.

Przez cztery dni swoiste centrum informacji Szlaku Żeglarskiego w Berlinie było oblegane przed odwiedzających. – Usłyszeliśmy wiele pozytywnych opinii na temat tegorocznych rejsów i wizyt w naszych marinach. Niemcy są pod dużym wrażeniem dynamiki rozwoju infrastruktury żeglarskiej w zachodniopomorskim – mówi Irena Obstawska, która reprezentowała Szlak na targach Boot&Fun. – Było również wiele pytań dotyczących m.in. oferty czarterowej czy terminu oddania do użytku mariny miejskiej w Szczecinie – dodaje Obstawska.

Podczas Boot&Fun na targowej scenie odbyło się również klika prezentacji multimedialnych Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego. Tym samym w iście festiwalowej scenerii, na czerwonym dywanie można było dowiedzieć się wszystkiego co niezbędne przed zaplanowaniem rejsu po Pomorzu Zachodnim. Rozgłosu pozazdrościć mogli Szlakowi inni wystawcy, bowiem co ciekawe, były to jedyne w Berlinie wykłady promujące polskie produkty turystyczne. Kilkudziesięciominutowe prelekcje za każdym razem gromadziły szerokie audytorium wodniaków i okazały się na tyle popularne, że przedstawiciele Szlaku otrzymali prestiżowe zaproszenie na forum Niemieckiego Związku Jachtów Motorowych. Dzięki temu zachodniopomorska infrastruktura wodna została przedstawiona bliżej również ścisłemu gronu motorowodniaków obecnych na targach w Berlinie.

Szlak w doborowym towarzystwie

Na Berlińskich Targach Wystawienniczych zaprezentowało się blisko 700 wystawców, a od czwartku do niedzieli bilety wstępu kupiło prawie 80 tysięcy odwiedzających. Obok stoisk producentów łodzi motorowych i żaglowych nie zabrakło oczywiście licznych akcesoriów i wyposażenia. W Berlinie zaprezentowała się duża liczba klubów żeglarskich oraz firm czarterowych. Zwiedzający mogli zapoznać się także z szeroką ofertą sprzętu sportowego oraz skorzystać z porad ekspertów. Kolejny raz odbyła się również największa w Niemczech giełda łodzi używanych.

Galeria

Napisane przez Marta Dębek

Zostaw komentarz